Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
W jakiej pozycji najzdrowiej spać?

W jakiej pozycji najzdrowiej spać?

Należysz do osób, które zasypiają w określonej pozycji i dokładnie w takiej samej budzą się rano? A może w ciągu nocy kilkadziesiąt razy obracasz się z boku na bok, na plecy lub na brzuch, a rano budzisz się bardzo zmęczony? Oczywiście osoby, które mają w zwyczaju zmieniać ułożenie ciała przez sen, nie pozbędą się tego nawyku ot tak. Warto jednak dowiedzieć się, jakie pozycje gwarantują najlepszy odpoczynek.

 

Czy spanie na plecach jest najlepsze dla kręgosłupa?

Wiele osób, w tym lekarzy, utrzymuje, że najzdrowszą pozycją do snu jest spanie na plecach. Jest to naturalna pozycja, którą znają wszyscy wielbiciele jogi – umożliwia ona głęboką relaksację, a ciało odpoczywa. Istotne jest to, na jakim materacu śpimy – powinien być na tyle elastyczny, aby zapewniał wsparcie plecom na całej długości i szerokości. Nie należy również spać na zbyt wielu poduszkach, ponieważ nienaturalnie wykrzywiona szyja i uniesiona głowa może powodować problemy z oddychaniem, przyczyniać się do chrapania, a nawet do bezdechu sennego. A skoro o bezdechu mowa…

 

Spanie na boku – dla kogo?

Osoby, które mają problemy z chrapaniem, z pewnością wiedzą, że podczas spania na boku dolegliwość ta nieco ustępuje. Nie warto jednak rezygnować ze spania na plecach – być może przekona nas do tego zakup poduszki ortopedycznej do spania na plecach. Można spotkać się również z opinią, że to właśnie spanie na boku jest najzdrowsze. Jeśli właśnie w takiej pozycji jest nam najwygodniej, to pamiętajmy, by spać na prawym boku, aby odciążyć serce i inne narządy wewnętrzne. Podczas snu na lewym boku mogą być zanadto obciążone. 

 

Czy poduszka do spania w ciąży może być pomocna?

Kobiety w ciąży nie powinny spać na plecach – pozycja ta może zanadto nadwyrężać odcinek lędźwiowy. Dobrym pomysłem jest spanie na lewym boku – w czasie ciąży pozycja taka jest bardziej korzystna dla funkcjonowania organizmu. Warto zaopatrzyć się w poduszkę do spania w ciąży. Ma ona specjalny, starannie dopracowany kształt, który zapewnia wsparcie dla rosnącego brzucha, a tym samym umożliwia wysypianie się, nawet w ostatnich miesiącach oczekiwania na dziecko. Poduszka do spania w ciąży skonstruowana jest w taki sposób, aby całe ciało kobiety otrzymywało odpowiednie wsparcie. Z reguły poduszki takie wykonane są z wysokiej jakości pianki, która w elastyczny sposób dostosowuje się do ciała. Tego typu poduszka do spania w ciąży sprawdzi się także, kiedy dziecko się urodzi.

Wybierając pozycję do spania, warto kierować się tym, co podpowiada nam organizm. Niektórzy najlepiej wysypiają się na plecach, inni zasypiają jedynie na brzuchu lub na boku. Jeśli budzisz się wyspany – wszystko jest w porządku. Jeżeli wręcz przeciwnie, warto zaopatrzyć się w poduszkę ortopedyczną. Z pewnością pozwoli ona na zachowanie prawidłowego ułożenia ciała podczas snu.

 

Omedika.pl
menu
kontakt
koszyk