Regulamin sklepu
Regulamin obowiązujący od 29.12.2020r. do pobrania i wydruku w formacie pdf
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „OMEDIKA” z dn. 29.12.2020 r.
Sklep internetowy „OMEDIKA”, działający pod adresem www.omedika.pl prowadzony jest przez Bartosza Tomalę i Krzysztofa Żaka, prowadzących działalność gospodarczą pod nazwą OMEGASOFT s.c., zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, z siedzibą w Katowicach przy ul. ks. bpa Bednorza 2A-6, NIP: 643-174-74-16
§1 DEFINICJE
-
Klient – pełnoletnia osoba fizyczna lub firma, składająca Zamówienia i dokonująca zakupu Towarów;
-
Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.omedika.pl, za pośrednictwem którego Klient składa Zamówienia i dokonuje zakupu Towarów;
-
Omegasoft – podmiot będący właścicielem i prowadzący Sklep;
-
Towar – produkty prezentowane w Sklepie;
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i ilość Towaru;
-
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Omegasoft a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
-
Czas realizacji Zamówienia – okres jaki upływa od momentu otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia (w przypadku płatności gotówką przy odbiorze/dostawie Towaru), od momentu wpłynięcia należności na rachunek bankowy Omegasoft (w przypadku przedpłaty przelewem) lub od momentu poprawnego zakończenia płatności w elektronicznym systemie płatności (w przypadku skorzystania z PayU) do momentu wysyłki Towaru do Klienta.
-
Bon Podarunkowy - wydawany na okaziciela bon towarowy o określonej wartości nominalnej, który może być wykorzystany przez Okaziciela podczas składania Zamówienia w Sklepie do pokrycia wartości Zamówienia. Bon Podarunkowy nie jest elektronicznym instrumentem płatniczym, instrumentem pieniądza elektronicznego ani kartą płatniczą.
-
Okaziciel - Klient lub każdorazowy posiadacz Bonu Podarunkowego, przedstawiający go do realizacji w Sklepie.
§2 INFORMACJE PODSTAWOWE
-
Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady składania Zamówień w Sklepie oraz zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
-
Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu to:
-
przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 6.0 lub nowszej z włączoną obsługą języka javascript lub
-
przeglądarka internetowa Mozilla Firefox w wersji 2.0 lub nowszej z włączoną obsługą języka javascript;
-
minimalna rozdzielczość ekranu to 1024 x 768 pikseli.
-
Klientowi zakazuje się dostarczania treści niezgodnych z prawem oraz korzystania ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie i uciążliwy dla innych Klientów.
-
Wszystkie produkty prezentowane w Sklepie są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
-
Wszelkie nazwy i znaki handlowe umieszczone na stronach internetowych Sklepu są znakami zastrzeżonymi dla ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celu identyfikacji.
-
Informacje o Towarach prezentowane w Sklepie nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
-
Do każdego zakupu wystawiana jest faktura VAT.
§3 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY
-
Zamówienia w Sklepie można dokonać w następujący sposób:
-
na stronie internetowej www.omedika.pl : wypełniając formularz Zamówienia;
-
pocztą elektroniczną: wysyłając na adres kontakt@omedika.pl Zamówienie, zawierające dane wystarczające do jego realizacji tj. dane do faktury, adres dostawy oraz określenie sposobu płatności i wysyłki;
-
telefonicznie: składając Zamówienie pod numerem 32 445 73 17.
-
W celu złożenia Zamówienia na stronie internetowej Sklepu, należy dokonać wyboru Towarów podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty i informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu.
-
Wybór zamawianych Towarów przez Klienta dokonywany jest przez ich dodanie do Koszyka.
-
W trakcie procedury Zamawiania Klient wybiera odpowiednią formę przesyłki i płatności oraz uzupełnia dane konieczne do zrealizowania Zamówienia, w szczególności imienia, nazwiska, adresu, adresu dostawy.
-
Do zakończenia procedury Zamówienia niezbędna jest akceptacja Regulaminu Sklepu przez Klienta.
-
Procedura składania Zamówienia kończy się w chwili naciśnięcia przycisku „Zamawiam i płacę”.
-
W trakcie składania Zamówienia (do chwili naciśnięcia przycisku „Zamawiam i płacę”) Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz zmian w zakresie wyboru Towarów.
-
Wysłanie Zamówienia przez Klienta stanowi oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży z Omegasoft.
-
Po dokonaniu Zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail potwierdzającą złożone Zamówienie. W przypadku wyboru przez Klienta formy płatności „przedpłata przelewem bankowym”, do wiadomości dołączona jest faktura pro-forma zawierająca dane niezbędne do przelewu.
-
Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości potwierdzającej przyjęcie Zamówienia, o której mowa w §3 pkt. 9.
-
Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie i potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi na adres poczty elektronicznej potwierdzenia Zamówienia.
§4 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ I DOSTAWA TOWARÓW
-
Czas realizacji Zamówienia wynosi do 21 dni roboczych od momentu:
-
otrzymania przez Klienta wiadomości potwierdzającej przyjęcie Zamówienia (w przypadku płatności gotówką przy odbiorze/dostawie Towaru);
-
wpłynięcia należności na rachunek bankowy Omegasoft (w przypadku przedpłaty przelewem);
-
poprawnego zakończenia płatności w elektronicznym systemie płatności PayU.
-
W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia w podanym terminie, Klientowi zostanie zaproponowany nowy termin realizacji Zamówienia lub możliwość odstąpienia od Umowy sprzedaży.
-
Dostawa Towarów ograniczona jest do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej.
-
Dostawa Towarów do Klienta odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.
-
Koszty dostawy zostają wskazane Klientowi w trakcie składania Zamówienia.
-
Odbierając przesyłkę Klient:
-
będący konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, a od 1 stycznia 2021 roku i dla Umów zawartych od tego dnia również Klient będący osobą fizyczną, zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nie posiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ma prawo do sprawdzenia czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu mechanicznemu i czy jest kompletne. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub niekompletności przesyłki, można sporządzić Protokół Szkody w obecności pracownika firmy kurierskiej. Protokół powinien wówczas być przygotowany w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, podpisanych przez Klienta oraz pracownika firmy kurierskiej.
-
niebędący konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, a od 1 stycznia 2021 roku i dla Umów sprzedaży zawartych od tego dnia również Klient niebędący osobą fizyczną, zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nie posiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zobowiązany jest do sprawdzenia czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu mechanicznemu i czy jest kompletne. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub niekompletności przesyłki, obligatoryjne jest sporządzenie Protokołu Szkody, spełniającego warunki opisane w §4 pkt. 6 a. Sporządzony przy odbiorze przesyłki Protokół Szkody jest podstawą postępowania reklamacyjnego.
§5 CENY TOWARÓW I METODY PŁATNOŚCI
-
Wszystkie ceny Towarów zostały wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
-
Informacja o cenie Towaru ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej złożone Zamówienie do momentu zakończenia realizacji Zamówienia.
-
Klient może dokonać płatności za zakupione Towary w następujący sposób:
-
gotówką przy odbiorze Towaru – płatne przy odbiorze osobistym w siedzibie Omegasoft lub pracownikowi firmy kurierskiej, dotyczy tylko Zamówień do kwoty 5000 złotych brutto;
-
przelewem na rachunek bankowy Omegasoft;
-
korzystając z elektronicznego systemu płatności PayU.
§6 BONY PODARUNKOWE
-
Klient może nabyć Bon Podarunkowy w Sklepie, dokonując jego Zamówienia zgodnie z zasadami określonymi w §3.
-
Omegasoft, w zamian za otrzymaną należność, zobowiązuje do wydania Bonu Podarunkowego Klientowi oraz przyjęcia go do realizacji podczas dokonywania Zamówienia przez Okaziciela w Sklepie.
-
Klient zobowiązany jest do przekazania Okazicielowi informacji o zasadach dotyczących realizacji Bonu Podarunkowego oraz treści niniejszego Regulaminu.
-
Bony Podarunkowe wydawane są w formie elektronicznej lub w formie papierowej.
-
W przypadku nabycia Bonu Podarunkowego w formie elektronicznej, Bon wydawany jest Klientowi drogą elektroniczną, na adres poczty elektronicznej, niezwłocznie po wpłynięciu należności na rachunek bankowy Omegasoft (w przypadku przedpłaty przelewem) lub od momentu poprawnego zakończenia płatności w elektronicznym systemie płatności (w przypadku skorzystania z PayU).
-
W przypadku nabycia Bonu Podarunkowego w formie papierowej, Bon wydawany jest w terminie i w sposób określony w §4, na wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia adres. W przypadku nabycia Bonu Podarunkowego w formie papierowej Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów dostawy wskazanych podczas składania Zamówienia.
-
Bon Podarunkowy aktywowany jest bezpośrednio przed jego wydaniem Klientowi.
-
Bon Podarunkowy zachowuje ważność przez 12 miesięcy od dnia jego aktywowania. Termin ważności wskazany jest na Bonie.
-
Bony Podarunkowe nie podlegają wymianie na środki pieniężne w całości lub w części.
-
Bon Podarunkowy może zostać zrealizowany przez Okaziciela podczas składania Zamówienia w Sklepie.
-
Bon Podarunkowy może być wykorzystany do pokrycia wartości zamawianych Towarów oraz kosztów ich dostawy.
-
Bony Podarunkowe mogą być łączone - podczas składania Zamówienia Okaziciel może zrealizować kilka Bonów.
-
Bon ma charakter jednorazowy; może zostać wykorzystany wyłącznie podczas dokonywania jednorazowego zamówienia w Sklepie.
-
Bon Podarunkowy nie może zostać wykorzystany ponownie, niezależnie od tego czy podczas Zamówienia zostały w pełni wykorzystane środki w wysokości wartości nominalnej Bonu.
-
W przypadku niewykorzystania podczas Zamówienia pełnej wartości nominalnej Bonu Podarunkowego, różnica między wartością nominalną Bonu a wartością Zamówienia nie jest zwracana Klientowi ani Okazicielowi.
-
W celu realizacji Bonu Podarunkowego podczas dokonywania Zamówienia Okaziciel wpisuje kod umieszczony na Bonie w odpowiednią rubrykę formularza zamówienia.
-
Do realizacji przyjmowane są wyłącznie Bony Podarunkowe, które nie zostały wcześniej wykorzystane i których okres ważności jeszcze nie upłynął. Ważność Bonu zostaje zweryfikowana przez pracownika Sklepu po złożeniu Zamówienia przez Okaziciela.
-
W przypadku gdy wartość Zamówienia i jego dostawy przekracza wartość nominalną Bonu Podarunkowego, Okaziciel zobowiązany jest do dopłaty różnicy pomiędzy wartością Zamówienia a wartością nominalną Bonu metodą płatności wybraną spośród dostępnych w Sklepie.
-
W przypadku gdy wartość Zamówienia i jego dostawy jest niższa niż wartość nominalna Bonu Podarunkowego, Okazicielowi ani Klientowi nie przysługuje prawo do otrzymania kwoty różnicy pomiędzy wartością Zamówienia a wartością nominalną Bonu.
-
W przypadku zwrotu Towarów zakupionych w Sklepie z wykorzystaniem Bonu Podarunkowego, zwrot należności przez Omegasoft dokonywany jest na nowy Bon Podarunkowy, którego termin ważności upływa po 12 miesiącach od dnia jego wydania.
-
W przypadku zwrotu Towarów zakupionych w Sklepie z wykorzystaniem Bonu Podarunkowego oraz częściowej płatności inną metodą wybraną spośród dostępnych w Sklepie (zgodnie z §6 pkt. 14), zwrot należności przez Omegasoft dokonywany jest na nowy Bon Podarunkowy do wysokości wartości nominalnej Bonu wykorzystanego podczas Zamówienia, zaś zwrot pozostałej części należności następuje przy użyciu takiej samej metody płatności z jakiej korzystał Klient podczas Zamówienia, chyba że zgodzi się on na inny sposób zwrotu.
-
Klientowi ani Okazicielowi nie przysługują wobec Omegasoft żadne roszczenia wynikające z utraty lub zniszczenia Bonu Podarunkowego, które nastąpiły po jego wydaniu lub upływu terminu ważności Bonu Podarunkowego, w szczególności roszczenia o zwrot niewykorzystanych środków.
§7 UPRAWNIENIA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KLIENTA
-
Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podania przyczyn w terminie 14 dni od momentu dostarczenia Towaru do Klienta lub wskazanej przez Niego osoby trzeciej.
-
Warunkiem odstąpienia od Umowy sprzedaży jest złożenie przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (Omegasoft s.c, ul. ks. bpa Bednorza 2A-6 Budynek D 40-384 Katowice, email kontakt@omedika.pl) przed upływem terminu określonego w §7 pkt. 1.
-
Klienci mogą odstąpić od Umowy sprzedaży korzystając z formularza udostępnionego przez Omegasoft.
-
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi w przypadku Umów, których przedmiotem są:
-
Towary dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
Towary wyprodukowane według specyfikacji Klienta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Klient zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu zakupionego Towaru (do 14 dni od złożenia Oświadczenia, o którym mowa w §7 pkt. 2). Dołączenie do zwracanego Towaru kompletu dokumentów ułatwi i przyspieszy procedurę odstąpienia od Umowy.
-
Koszt opakowania i odesłania Towaru na adres Sklepu ponosi Klient.
-
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli jest ono wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Omegasoft dokona zwrotu wpłaconej przez Klienta należności niezwłocznie, w terminie do 14 dni od otrzymania od Klienta Oświadczenia, o którym mowa w §7 pkt. 2. Omegasoft może wstrzymać się ze zwrotem należności do chwili otrzymania zwracanego Towaru lub dowodu jego odesłania (w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej).
-
Jeżeli Klient w trakcie składania Zamówienia wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towarów, Omegasoft nie zwraca Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów dostawy.
-
Zwrot należności przez Omegasoft nastąpi przy użyciu takiej samej metody płatności z jakiej korzystał Klient, chyba że zgodzi się on na inny sposób zwrotu.
-
Zawarte w niniejszym paragrafie Regulaminu postanowienia dotyczące Klienta będącego konsumentem stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 roku i dla Umów zawartych od tego dnia również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nie posiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§8 REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW
-
Omegasoft jako sprzedawca odpowiada wobec Klientów za wady fizyczne lub prawne sprzedanych Towarów w ramach rękojmi za wady, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
-
Reklamacje należy składać w formie pisemnej (na adres Sklepu lub poczty elektronicznej Sklepu).
-
Omegasoft zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od jej złożenia.
§9 GWARANCJA JAKOŚCI
-
Omegasoft nie jest producentem Towarów prezentowanych w Sklepie i nie udziela na nie własnej gwarancji.
-
Warunki gwarancji udzielanej przez producentów Towarów prezentowanych w Sklepie określone są w kartach gwarancyjnych oraz w opisach poszczególnych Towarów.
§10 REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
-
Omegasoft podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu i zobowiązuje się usunąć wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
-
Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Omegasoft w formie pisemnej (na adres Sklepu lub poczty elektronicznej Sklepu) o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu.
-
Omegasoft zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od jej złożenia.
§11 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
-
Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych przez Sklep znajdują się w Polityce Prywatności.
§12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Rozstrzyganie sporów pomiędzy Omegasoft a Klientem będącym konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, a od 1 stycznia 2021 roku i dla sporów wynikających z Umów sprzedaży zawartych od tego dnia również Klientem będącym osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą lecz nie posiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zostaje poddane sądowi właściwemu miejscowo zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
-
W razie zaistnienia sporu pomiędzy Omegasoft a Klientem będącym konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, Klient może skorzystać również z pozasądowych, polubownych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń (m. in. mediacji przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej, stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub z możliwości wszczęcia postępowania za pośrednictwem unijnej platformy ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
-
Sądem właściwym do rozstrzygania sporów pomiędzy Omegasoft a Klientem niebędącym konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Omegasoft. Niniejsze postanowienie od 1 stycznia 2021 roku i dla sporów wynikających z Umów sprzedaży zawartych od tego dnia nie ma zastosowania do Klientów będących osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą lecz nie posiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta i inne właściwe przepisy prawa polskiego.